|ilustrace: Boomerang Communication

 

Prodej (sale) a zpětný dlouhodobý pronájem (leaseback). Týkat se může jak nemovitostí, tak například automobilů či strojů.

 

Na českém realitním trhu zájem o transakce typu sale & leaseback roste. Využívají je firmy, které se rozhodly změnit interní politiku – dříve nemovitost vlastnily, nyní je pro ně výhodnější nemovitost prodat zkušenému partnerovi v realitách nebo investorovi. Firma ztrácí povinnost se o majetek starat, za prodej získá hotovost, nemovitost může nadále využívat a za pronájem hradí poplatek sjednaný ve smlouvě. Chce-li platit nižší nájem, musí počítat s nižším výnosem z prodeje a naopak. Pro zákazníky a partnery se navenek změna vlastníka nijak neprojeví.

Majitelé nemovitostí mohou finance původně alokované ve vlastnictví nemovitostí využít na investice do vlastního rozvoje nebo do nových akvizic. Sale & leaseback, jako nástroj řízení likvidity, pomáhá firmám také vylepšit finanční ukazatele. Dobré klíčové finanční ukazatele přispívají ke zvýšení úvěrové bonity firmy a s lepší bonitou může společnost získat další zdroje financí pro své podnikání.

Friend Email
Enter your message